• October 11, 2016

    GALLUS LABELFIRE 340 - BERICHT IN DER PACK AKTUELL


    PACK aktuell, das Fachmagazin für Verpackungstechnik, -design und Intralogistik berichtet in der aktuellen Ausgabe über die erste in Serie gebaute Gallus Labelfire 340 bei der Birkhäuser AG:
    „Inline digital und konventionell drucken sowie veredeln – die Druckmaschine Labelfire 340 von Gallus und Heidelberg ist so etwas wie die drucktechnische Entsprechung der eierlegenden Wollmilchsau. Die Birkhäuser AG in Reinach, ein Tochterunternehmen der Verpackungsgruppe SCHELLING AG, hat jetzt die erste serienmässige Labelfire 340 in Betrieb genommen.“

    Lesen Sie den vollständigen Bericht in der aktuellen Ausgabe.

  • October 7, 2016

    DELIA GERBER IS NOMINATED FOR TRAINEE AWARD 2016


    Awesome news for Birkhäuser+GBC AG - a company of SCHELLING Group.
    Delia Gerber and nine other attendees reached the final of the award "trainee of the year 2016".

    Attention! Please do not miss:
    Online Voting from 07.11.2016 - 14.11.2016
    Please support Delia and vote for her win!

    Additional information you can find here:
    www.lehrlingdesjahres.ch
    Please find all details about Delia`s application in the following PDF on page 2:

    Delia (middle) and Selina (right) with her trainer Katja (left) during her daily work.

  • September 14, 2016

    GALLUS LABELFIRE 340 - BRINGT DIGITALES FEUER INS HAUSE BIRKHÄUSER


    Die weltweit erste in Serie produzierte Maschine aus dem Hause Gallus steht seit Anfang September bei der Tochterfirma der SCHELLING AG, der BIRKHÄUSER AG, in Reinach. Labelfire 340 heisst das Schmuckstück und wurde gemeinsam mit der Heidelberger Druckmaschinen AG entwickelt. Sie vereint die neuste Digitaldrucktechnologie mit den Vorteilen der konventionellen Druck- und Weiterverarbeitungstechnik. Dies ermöglicht kostengünstige Produktionen von Auflagen mit variablen Daten, Personalisierungen und Kleinauflagen. Zusätzlich wurde in die Maschine eine Inline-Kamerakontrolle für eine 100%ige Bahninspektion eingebaut.

    Digitaldruck
    Durch die Kombination von Digitalweiss, CMYK, den Farbraum-Erweiterungsfarben Orange, Violett und Grün ergibt sich die 7-Farb-Separation. Dadurch können grosse Teile des Pantone-Farbraums abgedeckt werden.

    Flexodruck
    Die Maschine verfügt über 4 UV-Flexodruck-Werke in der bewährten Gallus-Technologie. Diese ermöglichen auch den Einsatz von Sondereffekten wie Metallic oder Neonfarben.

    Veredelung / Weiterverarbeitung
    Das Inline-Finishing-Verfahren ermöglicht es, in einem Produktionsdurchgang zu lackieren, zu laminieren, mit Kaltfolie zu veredeln und mit einer Stanze weiterzuverarbeiten.

  • July 18, 2016

    BIRKHÄUSER AG HAS BEEN THE VICTIM OF A PHISHING ATTACK

    Third parties have been sending e-mails with dangerous content in our name (BIRKHÄUSER). Do not open the attachment (.zip file) under any circumstances, but instead delete it immediately.

    Please note that we have not been hacked and therefore no data has been stolen. It is merely our signature that has been copied and misused.

    The addresses from which these e-mails have been sent are nothing to do with us – they originate from different sources and use various international domain extensions. Known examples include: .es, .ro and .in.

    Two examples:

    The Office of the Public Prosecutor and the Swiss government's Reporting and Analysis Centre for Information Assurance (MELANI) have already been notified.

    If you have any questions or need any further information, please do not hesitate to e-mail info.spammail@birki.ch

    We would like to apologise for any inconvenience and thank you for your understanding

    BIRKHÄUSER AG

  • July 7, 2016

    WINNER AT THE SWISS PACKAGING AWARDS

    Gewinner Swiss Packaging AwardSCHELLING AG came away from this year's Swiss Packaging Awards with not one but two prizes plus a nomination in a further category – an excellent result all round.

    LIFESTRAW
    PERSONAL WATERFILTER
    Winner in the “Marketing” category
    The packaging blends the Lifestraw® with the design into a single harmonious whole. The requirement was that the consumer can touch the product but not remove it. Its open structure and round shape transform the background into the perfect backdrop for the Lifestraw® and its intended use.

    PACKAGING FOR OLIVE OIL
    Winner in the “Design” category
    The olive oil packaging with its monochrome print catches the eye with its structure, design and choice of materials.
    The magnetic catch is a surprising feature and makes the package easy to handle and less prone to wear.

  • June 24, 2016

    NOMINATED FOR A SWISS PACKAGING AWARD